(زمان خواندن: 1 - 2 دقیقه)

چند راه کار برای افزایش سطح انرژی بدن

 

*اول از همه مصرف موز وهندوانهتوصیه می‌شود،چون این دو میوه انرژی بدن را به همان سرعتشیرینی‌هاتجدید می ‌کنند. در واقعموزحاوی قند بالایی است، اما بر خلاف قندهای مصنوعی، میوه‌های تازه می‌تواننداملاح،‌ویتامین‌هاوفیبرغذایی را نیز به بدن برسانند که بسیار مفید هستند.

*توصیه بعدی، مصرفهویجوسیب زمینیاست.این دو خوردنی خوشمزه مثل تنقلات شیرین می‌توانند قند خون را در تمام مدت بالا نگه دارند و در عین حال بر خلاففست فودهاوتنقلات، مواد مغذی مهمی را برای بدن تامین می‌کنند؛ همانند ویتامینC,A،اسید فولیکوپتاسیم.

*خوردنی پُرانرژی بعدی برشتوک و گندمکسبوسدار استکه حتی بدون افزودنشکرهم حاوی انرژی بالایی است و جزو مواد غذایی مهم در فهرست غذاییصبحانهمحسوب می‌شود.

*هم چنین برای حفظ انرژی بدن، نوشیدن آب توصیه می‌شود.اگر روزانه به ویژه درهوای گرم10 تا 15 فنجانآببنوشید، می‌توانید آبی را که از دست می‌دهید به خوبی تامین کنید و تا احساستشنگیصبر نکنید، چون بدن دائما در حال از دست دادن آب است. سعی کنید همیشه لیوان پر از آب روی میزتان باشد.

*نکته پایانی و مهم بعدی برای استفاده ی صحیح از انرژی بدنتان این است کهبه موقع استراحت کنید،‌آرامشخود را حفظ کنید و تغذیه مناسبی داشته باشید.

*روزی 20 تا 25 دقیقهمدیتیشنانجام دهید.

*در شبانه روز کمتر ازشش تا هفت ساعتنخوابید. هم چنینچرت15 تا 20 دقیقه ای نیمروز را فراموش نکنید.

*در روز دو بار و هر بار 10 دقیقه حرکات ورزشی کششی انجام دهید. این کار جریان خون را در بدن بهبود می‌بخشد.


مقالات پزشکی تصادفي

اشتراک