خواب نیمروز باعث بیماری می شود

 

خوابیدن در روز مضر است چرا که به علت روشنایی هوا، خواب عمیق حاصل نمی شود و باعث عوارضی مانند بدرنگ شدن پوست، سستی بدن، احساس کسالت، کاهش اشتها و بدبویی دهان و در فصل زمستان باعث بیماری « نزله » می شود. همچنین برای حفظ تندرستی باید تا حد امکان از خوابیدن در حالت گرسنگی، خوابیدن در روز، خوابیدن زیر نور خورشید و ماه و خوابیدن در زمان های نامناسب پرهیز کرد.

تعادل در میزان خواب و بیداری برای حفظ تندرستی از اهمیت بسیاری برخوردار است. زمانی که غذا از معده عبور کرده باشد یعنی حدود سه نیم ساعت بعد از صرف غذا، بهترین زمان خواب به شمار می آید. پیش از خواب تا حد امکان از کار، اعمال مهیج و درگیری های ذهنی خودداری کنید چراکه باعث اختلال در خواب می شود. برای استراحت کامل مغز در خواب باید خون به سمت پاها سوق داده شود. برای این کار یا پاها را گرم تر از سر نگه دارید یا هنگام خواب سر 10 تا 15 سانتیمتر بالاتر از پاها باشد در این هنگام خون به سمت پاها حرکت می کند و باعث آرامش می شود. خواب نیمروز در فصل زمستان مضرتر است و باعث ایجاد بیماری هایی مانند « نزله » می شود. از خوابیدن دائم بروی صورت باید اجتناب کرد چراکه باعث کاهش جریان خون و چروکیدگی پوست می شود. خواب در زیر نور خورشید به علت تحریک صفرا و افزایش حرارت، باعث سردرد می شود. چرا پس از خوردن برخی غذاها دچار نفخ معده، گاز روده و تورم شکم و روده ها می شویم؟ دستگاه گوارش به ترکیب ناهمگون غذاها حساس است. خوردن نمک در اول و آخر غذا، جویدن یک قاشق کنجد بوداده و یا یک قاشق چای خوری سیاه دانه و همچنین خوردن یک قاشق عسل همراه غذا بسیار مفید است.

فاصله صرف شام با زمان خواب حداقل باید 3 ساعت باشد. همچنین وضو گرفتن قبل از خواب نیز توصیه می شود. وضوگرفتن پیش از خواب در دیدن خواب های الهام بخش بسیار موثر است همچنین استفاده از روانداز برای همه افراد توصیه می شود. بهتر است روانداز ( ملحفه یا پتو ) از جنس طبیعی (پشم، کتان یا نخ) باشد.


مقالات پزشکی تصادفي

اشتراک